Gammalt blir nytt när man har tråkigt...

Jag är ju egentligen gammal här i trakten men jag fick för mig att göra en ny blogg i alla fall och börja om från början lite... Det kändes liksom rätt nu när man påbörjat ett nytt liv. Det enda som är som vanligt är mannen i mitt liv och familjen. Karriär och många vänner har blivit utbytta och snart är det adressens tur också. Snart byter vi kommun helt och hållet.
Vi har ju en tomt i Åkersberga som vi ska bygga på så småningom men tills det är klart så har vi varit med och budat på ett hus som det ser ut som att vi kanske får. Det blir så mycket smidigare så eftersom vi inte har någonting alls som håller oss kvar i Väsby längre...

Så, lite nya vänner och riktigt, riktigt gamla vänner som är på väg tillbaka :) Nytt liv, nya tag. Ska det va, så ska det va på riktigt tycker jag.

Känns riktigt bra faktiskt. Nu har jag bytt upp mig ordentligt och har fått möjligheten att arbeta som säljkoordinator på HusmanHagberg och ytterligare ett jobb som butiksbiträde i en leksaksbutik här i Berga. Räknade ut att veckan är inte slut än och jag har redan fått ihop 148 timmar + eventuell ob sedan den första september. Ett rejält kliv från mina 110 typ på förra stället (ni vet vilket). Men det börjar kännas i kroppen. Redan trött och kommer inte hem förrän runt 20 på kvällarna och sedan upp igen vid 07. Det kommer även in ett par helger då och då.. Men det blir ju stålar. Som en vän sa "du hinner ju inte spendera dom heller, för du jobbar ju jämt". Haha. Kan inte mer än hålla med. Men jag var tvungen att investera i ett nytt (riktigt mysigt) duntäcke inför vintern. Bästa köpet i år tror jag bestämt.

Nu har jag inte så mycket mer vettigt att komma med så dte blir en paus for now.

Micaela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0